۱۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۱
کد خبر: ۵۸۱۴۵۳
در درس اخلاق مطرح شد؛

انتقاد آ‌یت الله اراکی از بی توجهی برخی نمایندگان به منافع ملی| FATF تأثیری در حل مشکلات ندارد

نماینده خبرگان با بیان این که FATF نقشی در حل مشکلات کشور نخواهد داشت، از عملکرد برخی نمایندگان به دلیل عدم توجه به منافع ملی و توصیه های دلسوزان انقلاب انتقاد کرد.
آیت الله اراکی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله محسن اراکی دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی ظهر امروز در درس اخلاق هفتگی مدرسه علمیه معصومیه(س) با بیان این‌که شرایط سختی پیش رو داریم، گفت: با عنایات خداوند و امام زمان(عج) و همچنین رهنمودهای رهبر معظم انقلاب از این پیچ تاریخی هم خواهیم گذشت.

وی با بیان این‌که خداوند هر امتی را امتحان می‌کند، اظهار داشت: شرایط سخت به‌یقین ریزش‌های بسیاری را در پی خواهد داشت؛ تنها کسانی که از فرمان الهی تبعیت می‌کنند و پایبند مبانی امامت و ولایت هستند می‌توانند ثابت‌قدم باقی بمانند.

آیت‌الله اراکی با اشاره به این‌که بر اساس نص آیات قرآن کریم هر امتی که می‌خواهد شاهد و الگو برای سایر ملت‌ها باشد از سوی خداوند امتحان می‌شود، ابراز داشت: دشمنان درصدد ضربه زدن به ما هستند زیرا ضربه‌های متعددی از ما خورده‌اند، اما آنچه اهمیت دارد، این است که اکثر دشمنان انقلاب اسلامی شکست خورده اند و نابوده شده اند و این جمهوری اسلامی است که پابرجا مانده و به راه خود ادامه می‌دهد.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس خبرگان رهبری  به حقارت و ذلالت سعودی‌ها اشاره و خاطرنشان کرد: امروز با مشاهده وضعیت سعودی‌ها درمی‌یابیم کوتاه آمدن در برابر استکبار سبب ذلیل شدن می‌شود، زیرا به‌وضوح می‌بینیم آمریکا با ذلیلانه ترین شکل با آن‌ها برخورد می‌کند و می‌گوید «سعودی‌ها دو هفته هم بدون حمایت آمریکا دوام نمی‌آورند»؛ دشمن هنگامی‌که بداند ضعیف هستیم فشارها را افزایش می‌دهد و این یعنی ضعف نشان دادن سبب افزایش فشارها خواهد شد.

وی با بیان این‌که باید بدانیم در برابر امتحان سخت الهی قرار داریم، ابراز کرد: در این امتحان، میزان ایمان و یقین افراد محک می‌خورد و مشخص می‌شود که چه کسانی ایمان قلبی و چه کسانی ایمان زبانی دارند.

آیت‌الله اراکی ادامه داد: کسانی که تنها ایمان زبانی دارند به هنگام بزنگاه‌ها با بهانه‌هایی همچون «ما نمی‌توانیم»، «ترس»، «قدرت دشمن زیاد است» و مواردی ازاین‌دست به ‌فرمان ولایت پشت می‌کنند، اما باور ندارند کسانی که بر خداوند توکل کنند، خداوند آن ها را کفایت خواهد کرد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری بر ضرورت پشتیبانی از ولایت‌فقیه تأکید و عنوان کرد: ما باید از رهبری پشتیبانی کنیم، زیرا تجربه‌های تاریخ نشان داده است هر امتی که رهبر خود را تنها گذاشتند، ضرر کرده و آسیب‌های فراوانی دیدند؛ اگر رهبر جامعه تنها بماند دشمن حادثه‌هایی همچون فاجعه کربلا را رقم خواهد زد، بنابراین اگر سستی نشان دهیم دشمن پیشروی کرده و همه را نابود می‌کند.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی خطاب به مسؤولان تصریح کرد: چرا از آمریکا، اروپا، روسیه و چین، می‌ترسید و می‌گویید چون این کشورها به FATF پیوسته‌اند ما نیز باید آن را تصویب کنیم؟ مگر ما شاه را که همه قدرت‌های جهان از او حمایت می‌کردند کنار نزدیم؟ چرا مشکلات کشور را به این کنوانسیون پیوند می‌زنید؟

وی اضافه کرد: رهبر جامعه اسلامی برای این‌که بتواند امت را رهبری کند،  با همه افراد مدارا می کند تا مشکلات دامن جامعه را نگیرد، زیرا اگر به آن دسته از افراد که همواره در برابر دشمن از خود سستی نشان می‌دهند، مقداری میدان داده نشود جامعه را به هم زده و دردسر ایجاد می‌کنند؛ همین افراد بودند که امام خمینی(ره) را در جنگ تحمیلی مجبور به قبول قطعنامه 598 شورای امنیت کردند و به تعبیر خود امام راحل جام زهر را به ایشان نوشاندند وگرنه اگر همان روز جنگ را ادامه می‌دادیم و صدام را نابود می‌کردیم، امروز آمریکا در منطقه جایی نداشت.

آیت‌الله اراکی با اشاره به این‌که تصویب FATF در مجلس مخالف مواضع رهبر معظم انقلاب بود، تصریح کرد: دلیل موافقان FATF این است که اگر این کنوانسیون تصویب نشود، چین و روسیه با کشور ما معاملات بانکی نمی‌کنند؛ حال جای سؤال است که مگر بنا بر این بود که با اتکای بر دیگران اقتصاد خود را بسازیم؟ رهبری چند سال است که اقتصاد مقاومتی را توصیه می‌کنند و همواره تأکید دارند که باید به نیروهای داخلی تکیه و اعتماد کنیم، اما متأسفانه مسؤولان به این مباحث توجهی ندارند.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با تأکید بر این‌که FATF نقشی در حل مشکلات کشور نخواهد داشت، مطرح کرد: یکی از کارشناسان اقتصادی دولتی در رسانه ملی می‌گفت اگر ما پولی که در بخش خصوصی وجود دارد را در کارخانه‌های نیمه‌کاره سرمایه‌گذاری کنیم طی 6 ماه حداقل 3 میلیون شغل ایجاد خواهد شد؛ مسؤولان به این موضوعات باید توجه داشته باشند و مشکلات کشور را به معاهدات غربی پیوند نزنند.

آیت‌الله اراکی با انتقاد از تصویب FATF در مجلس شورای اسلامی خطاب به برخی نمایندگان تأکید کرد: مگر مراجع تقلید اعلام موضع نکردند؟ چرا به حرف بزرگان حوزه گوش نکرده و نمی‌کنید؟ حال که گوش ندادید پای حرف‌ها و ادعاهای خود بایستید، ما از آن نمایندگانی که رأی موافق نداده‌اند می‌خواهیم تا اسامی خود را اعلام کنند تا کسانی که رأی مثبت داده‌اند مشخص شوند.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس خبرگان رهبری با تقدیر از نمایندگانی که به FATF رأی موافق ندادند، ابراز داشت: این نمایندگان بدانند که آینده از آن خودشان خواهد بود و ملت ایران از آن‌ها تقدیر و تشکر خواهند کرد.

وی در پایان با بیان این‌که مسؤولان وظیفه دارند طبق مبانی اقتصاد مقاومتی عمل کنند، یادآور شد: اگر از ابتدا اقتصاد خود را مبتنی بر «وَمَنْ يَتَّقِ اللَّهَ يَجْعَلْ لَهُ مَخْرَجًا وَيَرْزُقْهُ مِنْ حَيْثُ لا يَحْتَسِبُ» تنظیم کرده بودیم هم‌اکنون شاهد شکوفایی اقتصادی بودیم؛ نکته حائز اهمیت آن است که ملت ایران به‌زودی پیروز شده و دشمنان و خائنان نیز رسوا خواهند شد./841/پ۲۰۱/ق

ارسال نظرات